Fänrik Fjun

Asta Kask

    Continúa después del anuncio

    I lumpen fick jag ett problem
    Jag blev satt i armén
    Jag skulle bli en stridspitt med gevär
    Och skydda alla höga befäl
    I början kände jag avsky, hata och pest
    Men nu tycker jag det är som en fest

    För ja - vill va militär
    En sån där

    Bäst av allt var kapten
    Han tyckte jag var jävligt klen
    Han skulle lära oss döda för vårt land
    Och kanske oss själva också efter hand
    Jag slet som en träl för att bli ett befäl
    Jag såg det som mitt största skäl

    Continúa después del anuncio

    För ja - vill va militär
    En sån där

    Sen kom chocken jag aldrig blivit kvitt
    Jag blev kickad som en ädel stridspitt
    Dom hade ingen användning för mej mer
    För kärnvapenkrig mer och mer
    Dom hade ingen användning för stridspittar mer
    För kärnvapenkrig mer och mer

    För ja - vill va militär
    En sån där

    Información de la canción

    Composición:

    ¿Los datos están equivocados?

    Enviar revisión

    Canciones relacionadas