Vem är Det Som är Rädd?

Björn Afzelius

    Continúa después del anuncio

    Vem är det som är rädd på gator och torg
    I gränder och parker när solen har gått ner
    Och vem är det som säger att lugn och ro
    Kan man bara få om poliserna blir fler och fler?

    Jo, det är dom som tror att några föds
    Med onda tankar och med kniven I sin hand.
    Och det är dom som lär oss att utan lag
    Blir det helt naturligt för oss att skjuta ner varann

    Continúa después del anuncio

    Men om våldet är ett tecken på klyftor och gap
    Då är man väl blåögd om man inte vill förstå
    Att myten om vår ondska är bra att ha
    För det fåtal som äger allt som nånting att skylla på?

    Men så länge som man söker frid I tron
    Att det lönar sej att ha fängelserna kvar
    Kommer ångesten och skräcken att ökas på
    Hos dom rika som hatet hos dom som inget har

    Información de la canción

    Composición:

    ¿Los datos están equivocados?

    Enviar revisión

    Canciones relacionadas