Continues after the ad

    det var langt på dag - jeg våknet av min rus
    jeg sto opp og gikk ut i en folketom by
    med søndagskledte hus
    det var sol og stjerner og fuglesang
    det var vondte minner og klokkeklang,
    det var tømmermenn, jeg var lei av alt,
    det var dagen etter og alt var galt,
    min verden lå i grus

    midt i gaten sprang en flokk med sang og spill
    det var bedehusfolket i byen som kom,
    ja tro det den som vil,
    jeg så kristne danse til felelåt
    og jeg hørte latter og gledesgråt,
    jeg så frelste sjeler og mørkemenn,
    de kom bort og ba meg: bli med oss hjem,
    du hører Herren til!

    Continues after the ad

    jeg forlot min sorg, og glemte nattens kjør,
    jeg ble med dem i dansen og fulgte dem frem
    til bedehusets dør
    vi gikk inn og danset til Herrens pris,
    jeg tror sangen hørtes i paradis
    det ble sagt vi feiret en bryllupsfest
    jeg fikk brød og vin, jeg var hedersgjest
    og glad som aldri før!

    det ble kvekd og natt, vi ga hvernadre ly
    vi satt skulder ved skulder i ring rundt et lys
    og kjente dagen gry
    det var smerte omsorg og gledesrus,
    det var håp og vanvidd og vingesus
    det var vakre sanger om himmelen
    og jeg følte meg som et barn igjen,
    jeg var blitt født påny

    Song details

    Composition:

    Did you see an error?

    Enviar revisão

    Related songs