Ik denk genuanceerd

Jasperina de Jong

    Continúa después del anuncio

    Het is zo makkelijk om te denken in zwart-wit
    En om maar steeds de Arabieren aan te wrijven
    Dat ze heel Israel de zee in willen drijven
    Ach, waarom denken zoveel mensen in zwart-wit
    Dat men niet nuchter is en koel
    Komt door het grote schuldgevoel
    Over die trieste zes miljoen
    Maar 't lag per slot heel anders toen
    Nu zijn de rollen omgekeerd
    Jawel, ik denk genuanceerd

    Als je maar weet dat ik het absoluut verdom
    Om mee te wauwelen met oom Wim en tante Wanda
    Over 'die Nasser en zijn oorlogspropaganda'
    Ach, ome Wim en tante Wanda zijn zo stom
    Want zijn die Palestijnen niet
    Verdreven uit hun grondgebied?
    O asjeblieft, dat dacht ik ook
    En denk es aan de Gazastrook
    Het zit daar helemaal verkeerd
    Jawel, ik denk genuanceerd

    Continúa después del anuncio

    Want waarom doen de Israeli's keer op keer
    Een nieuwe aanval op die militaire doelen?
    Ik kan daar absoluut geen sympathie voor voelen
    Terwijl ik met El Fatah wel sympathiseer
    Dat heeft althans een zeek're flair
    Een leger is zo ordinair
    Zo bruut, zo grof, zo plomp, zo groot
    Zoiets valt tegen van een jood
    Dat hebben wij ze niet geleerd
    Jawel, ik denk genuanceerd

    En daarom vind ik het reactionair gebral
    De Arabieren de bedoeling toe te schrijven
    Dat ze heel Israel de zee in willen drijven
    Omdat een kind begrijpt dat dat nooit lukken zal
    En als het toch opeens geschiedt
    Dan zal ik huilen van verdriet
    En val me asjeblieft niet aan
    Ik heb alleen mijn plicht gedaan
    En mijn bescheiden taak volbracht
    Ik heb genuanceerd gedacht

    Información de la canción

    Composición:

    ¿Los datos están equivocados?

    Enviar revisión

    Canciones relacionadas