Je laat ze echt niet in de steek

Jasperina de Jong

    Continúa después del anuncio

    Je laat ze echt niet in de steek
    Zo een of twee keer in de week
    Ga je geregeld naar ze toe
    De laatste tijd wat minder vaak
    Maar dat is een normale zaak
    Het is per slot een heel gedoe
    Je hebt je werk en je gezin
    Je ouders zien dat zelf wel in
    Ze zijn de laatsten om te klagen
    En ze zijn kinderlijk verrukt
    Als het je eind'lijk weer eens lukt
    Zo een keer in de veertien dagen

    Dan zit je bij ze in je stoel
    Met dat vervloekte schuldgevoel
    Omdat de strijd is uitgestreden
    En zij de nederlaag hebben geleden

    Nadat er eerst, naar het behoort
    Naar de gezondheid enzovoort
    Omstandig is geinformeerd
    Komt er meer gloed in het gesprek
    Aan stof natuurlijk geen gebrek
    Er is weer heel wat gepasseerd
    Ze waren naar een huw'lijksfeest
    Was jij er ook maar bij geweest
    Het was een dagje om te stelen
    De bruid in 't lang, en prachtig weer
    En ze vertellen nog veel meer
    Wat je niet ene moer kan schelen

    Continúa después del anuncio

    Maar je hebt tact, dat scheelt een boel
    En bovendien dat schuldgevoel
    Omdat de strijd is uitgestreden
    En zij de nederlaag hebben geleden

    Jouw aandacht is gesimuleerd
    Maar zij zijn echt geint'resseerd
    In hoe je zo je leven vult
    En je bericht ze mondjesmaat
    Over hetgeen je doet en laat
    Het vergt wel veel van je geduld
    Precies zoals-ie vroeger dee
    Slurpt pa luidruchtig van zijn thee
    Een tic die hem is ingeschapen
    Maar ach, de opgewonden griet
    Die zich zo vrees'lijk daaraan stiet
    Die is nu zacht en kalm ontslapen

    Je geeft ze nooit meer een groot smoel
    Want je hebt nu dat schuldgevoel
    Omdat de strijd is uitgestreden
    En zij de nederlaag hebben geleden

    Je kijkt die vreemde mensen aan
    Ze hebben heus hun best gedaan
    Ze deden, wat je noemt, hun plicht
    En straks verteren ze tot stof
    Mijn God, wat is het leven tof
    Wat is het enig ingericht
    Want zelf bedoel je het ook goed
    Je toon is nu zo honingzoet
    Dat het niet langer valt te dragen
    En 't afscheid komt al taam'lijk gauw
    Eigenlijk vlugger dan je wou
    't Zit er weer op voor veertien dagen

    Dan is er, zonder zin of doel
    Weer dat schuldgevoel
    Omdat de strijd is uitgestreden
    En zij de nederlaag hebben geleden

    Información de la canción

    Composición:

    ¿Los datos están equivocados?

    Enviar revisión

    Canciones relacionadas