Als Ik Naga

Johnny Kraaykamp

    Continues after the ad

    Een mens heeft een ziel, is 't niet
    Elke schemiel. Waar of niet
    Ik geef toe dat 'k voor heilige niet in de wieg ben gelegd
    Toch ben ik beslist niet zo zwart als men zegt

    Als ik naga
    Hoe ik ervoor sta
    Sta ik nu bekend als rover en rebauw
    Is 't wel wens'lijk
    Dat'k ermee door ga
    Nee, 't is beter dat ik nu fatsoenlijk trouw

    Met een vrouw die kookt en braad vor mij
    Een vrouw die komt en gaat voor mij
    Maar daarna wordt ze kwaad op mij
    En met haar handen slaat zij mij
    Dan pikt ze al m'n centen af
    En sta ik met een been in 't graf
    Ik denk dat ik er nog 'es over denk

    Een vrouw krijg je toch overal
    't Best slaap ik nog overal
    'k Sta alleen in de wereld
    En 'k wil naar 't betere toe
    Dus hoe krijg ik rijke
    Belangrijke vrienden, ja hoe

    Als ik naga
    Hoe ik ervoor sta
    Heb ik dat soms een kennis bij de hand
    Via wie ik
    Naar de top ga
    En door wie ik in de sjieke stand beland

    Continues after the ad

    Want ik weet dat ik er heus wel wen
    Als ik bij de slavinnen ben
    En dagelijks bij hen binnen ren
    En al hun mooie zinnen ken
    De ober noemt mij magistraat
    Terwijl het om de fooien gaat
    Ik denk dat ik er nog 'es over denk

    Ik ga nu maar naar, ja naar wie
    Droevig is 't, maar ... 'k weet niet wie
    Al m'n vrienden zijn net uit de bajes
    Of gaan er net in
    Is 't verstandig, dat ik op m'n leeftijd opnieuw begin

    Als ik naga
    Hoe ik voor sta
    Is het veiligste voor mij een vaste baan
    Ook al is er
    Voor mij bijna
    Niets vervloekter dan een burgermans bestaan

    En zo'n baantje krijg ik wel met lef
    Als ik brutaal mijn stem verhef
    De grote vraag, nu 'k dit besef
    Blijft altijd, welke chef ik tref
    Ik werk voor hem van 's morgens acht
    Tot midden in de nacht, maar wacht
    Ik denk dat ik er nog 's over denk

    En strakjes ben ik 70
    Slecht ogenblik; 70
    Je bent oud, het is koud
    En je leven is niemand iets waard
    En je enige troost is het geld
    Dat je steeds hebt gespaard

    Als ik naga
    Hoe ik ervoor sta
    Ben ik boef en blijf ik boef, hoe 't ook zij
    En hoewel ik
    Er dus mee doorga
    Is daarom toch nog niet alles slecht aan mij

    Want geen mens heeft er toch last van mij
    Of doet de vuile was voor mij
    Dit rot bestaan is niets voor mij
    Ach, weet dan niemand iets voor mij
    Wie is er nog begaan met mij
    En zoekt een nieuwe baan voor mij
    Wie brengt wat meer comfort voor mij
    Verandert het decor voor mij
    Ik denk dat ik er nog 'es over denk
    HEY.

    Song details

    Composition:

    Did you see an error?

    Enviar revisão

    Related songs