Noget Om Helte
Robert Normann
Continúa después del anuncio
Tono:
Am Bm Livet er en morgengaveE Am G Am sjælen er et pilgrimskorAm Dm der står krokus i min haveG E der står øller på mit bordE Am G E under himlen hænger lærkenDm Em som en fjernt bevinget frøE Am Bm for en lærke tænker hverkenE Am G Am på at kæmpe eller døAm Bm Her er fredeligt og stille.E Am G Am Her er ingen larm og støj.Am Dm Jeg har sået kruspersilleG E og et brev med pure løg.E Am G E Lad al verden slå for pandenDm Em og bekæmpe spe med spot.E Am Bm Jeg vil enes med hinandenE Am G Am og mig selv og ha' det godt.Am Bm Samson gik og styrted templer.E Am G Am Peter Freuchen knak sit ben.Am Dm Ak, mod disse to eksemplerContinúa después del anuncioG E er min dåd en sølle en.E Am G E Jeg har aldrig dræbt filistreDm Em eller kæmpet med en haj.E Am Bm Og når stærke mænd bli'r bistre,E Am G Am syn's jeg, det er synd for mig.Am Bm Der er nok, som går og syslerE Am G Am med at sprænge kloden væk.Am Dm Jeg vil ikke ha' skærmydslerG E og kanoner bag min hæk.E Am G E Mens de andre går og svederDm Em for at gi' hinanden lak,E Am Bm vil jeg pusle med rødbeder,E Am G Am selleri og pastinak.Am Bm Jeg vil ikke slås med bisser.E Am G Am Jeg vil så og ikke slå.Am Dm Selv de rødeste radiserG E kan man roligt lide på.E Am G E Der er nok af danske helte,Dm Em som er danske hele da'nE Am Bm og går rundt og spænder bælte,E Am G Am mens de råber: fy for fa'n!Am Bm Tiden går og tiden hververE Am G Am store mænd til mandig dåd.Am Dm Jeg, reserven blandt reserver,G E bryder ofte ud i gråd.E Am G E Jeg får nerver og migræne,Dm Em blot jeg skær mig på en dolkE Am Bm og vil hel're slå min plæneE Am G Am end slå løs på pæne folk.Am Bm Livet er en dejlig gave.E Am G Am Jorden er en herlig jord.Am Dm Der er øller i min mave.G E Der står krokus på mit bord.E Am G E Når reserverne skal stilleDm Em for at splitte kloden ad,E Am Bm skriver jeg med kruspersilleE Am G Am verdens mindste heltekvad.