Försvarstal

Lars Winnerbäck

    Continúa después del anuncio

    "Du kanske ser mig gå omkring
    i ett ändlöst ingenting.
    Du kanske ser mig spela över
    på nån festlig happening.
    Du kanske ser mig skaka dagen efter
    när jag letar efter tråden.
    Ja, herr Ågren, Du har
    en sån giftig kommentar,
    där Du står och suckar med
    så fina, klara svar.
    Men jag behöver inte nån som visar vägen
    för jag tänker inte gå den.

    Jag genar själv genom slyn,
    och kanhända vet Du rakare spår.
    Men nånstans mellan botten och skyn
    svänger livet uppochner och det är därför det är där
    som jag går.

    refrain:
    Och jag är, jävlar i min låda, ingen tanklös idiot.
    Jag är en grabb som söker bot
    mot mina grabbiga begär.
    Det Du ser nu är bara en halvfärdig del av en process.
    En ideologisk skönhet, som är under produktion.
    En attraktion med fason
    och ideal och karaktär.
    Ja, Du kan ta och skriva opp att jag ska bli
    en reko kille med finess!

    Herr Ågren står och ler
    när jag vaknar uppochner,
    och alla väggar skriker att jag trampar i klaver.
    Då är det sant att jag slant
    och knappast har nåt briljant att försvara.
    Men för min egen del
    behövs det ingen panel
    för att få mig att förstå att jag har gjort nåt fel.
    Nej, det behövs knappast sägas,
    det kan huvudvärken själv förklara.

    Continúa después del anuncio

    Men jag genar blan blomstrande snår
    och här finns så mycket gott man vill smaka.
    Men när de plöjer små färdiga spår,
    ja, då får jag lite lust att springa över alltihop och
    tillbaka.

    refrain

    Du kanske ser mig gå omkring
    i ett ändlöst ingenting.
    Du kanske ser mig spela över
    på nån festlig happening.
    Du kanske ser mig skaka dagen efter
    när jag letar efter tråden.
    Du kanske tror att jag är klar,
    att jag är nöjd med mina svar,
    att jag lutar mig tillbaks
    och bara ser på vad jag har.
    Du kanske tror att jag har slutat
    lyssna på de goda råden.

    Eller att jag är nöjd med mitt liv,
    eller kanske att jag redan gett opp.
    Men jag är mer exklusiv,
    och Du kommer inte tro dina ögon
    när jag bestiger min topp.

    För jag är, jävlar i min låda, ingen tanklös idiot.
    Jag är en grabb som söker bot
    mot mina grabbiga begär.
    Det Du ser nu är bara en halvfärdig del av en process.
    En ideologisk skönhet, som är under produktion.
    En attraktion med fason
    och ideal och karaktär.
    Ja, Du kan ta och skriva opp att jag ska bli
    en reko kille med finess!

    Información de la canción

    Composición:

    ¿Los datos están equivocados?

    Enviar revisión

    Canciones relacionadas